CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 8, 2011

memoir cinta #1 (cinta dan persahabatan)

ada orang kata persahabatan boleh brubah menjadi cinta tapi cinta xboleh berubah menjadi sahabat. n aku tau ada yg setuju n ada yg xsetuju kan. tapi bagi aku, cinta pertama banyak mengajar aku erti berhti-hati n persahabatan dan cinta adalah satu benda yg berbeza. apa yg aku nk crita bkn nk membukak aib sesiapa esp my. exbf. tp skada berkongsi cerita. yg baik boleh r korg jdkan pengajaran rite. yg buruk, amik r sebagai pedoman. peace! (act aku bosan.hoho. kot aku lupe ingatan lpas ini, leh r bace kesah cinta sendiri kan lam ni. hope dpt ingat balik.hahaha)

**********************************

Love and Friendship

cinta pertama aku berlaku masa aku form 3 dgn sahabat aku sendiri. masa tu awal tahun. actually masa f1 n f2 aku ada minat seorang lelaki lembut. jgn kutuk aku yer, sbb lelaki itu terSANGAT ensem..huhu. ramai pmpuan minat die. tapi bila ak f3, lelaki tu dah hbis sekolah n lost contact ngn aku n truly aku jd xde mud nak g sekolah. so aku mula r knal n kwn2 ngn lelaki laen. aku pg sekolah naik bas sekolah n atas bas tu aku ada seorang kawan, RN. die nie sebenarnya suka kat kwn baik aku. so, aku baik r jgak ngn die. selalu r jgak die col2 aku. n ktorg mmg KAWAN...  tapi bila kawan aku kapel ngn lelaki laen n die jd makin rapat ngn aku. hari2 wajib die col aku n smpai satu tahap aku ase ake xboleh kalau xdengar suara die sehari.

aku jd comfuse, aku nie dah jatuh cinta kat die ke ape kan. so, tanpa sengaja aku bgtau kawan aku tue. n kawan aku pun bgtau kat RN nie. tup2 die col aku n cakap die pun suka aku jgak selama nie. mcm xpercayer tp itulah permulaan kami. persahabatan yg kami bina selama ni berubah mejadi cinta. dulu cakap aku kau, skrg dah berubah jd sy awk. bila ingat balik ase kelakar..haha. die lelaki yg baik, pemalu n betul2 syg aku. tapi banyak bende yg berubah sjak kami bercinta. care ckp dah jd sopan, n aku ase xbest dgn perubahan yg berlaku ini. die byk jage tutur kate n die jd mcm lain. col aku xpyh ckp r, setiap sejam sampai aku ase rimas.

makin lama hati aku makin ase xeklas. aku suka dia yg dulu, RN seorang sahabat bukan RN sebagai kekasih. dulu die selalu buat aku gelak dgn lawak2 bodoh die. tapi skrg, die jadi lelaki romantik n bajet baik cmtu. btol  org kate pmpuan ni suke BAD BOY, yes. aku setuju sgt2. setiap hari sabtu, aku tuisyen n biase lepas tuisyen aku akn jupa die. mmg mule2 aku ase hepi n lame2 aku ase nak larikk jer. kat tuisyen aku berkenalan ngn seorang lelaki, lelaki ni iras dgn lelaki lembut yg aku suka 2 tahun yang aku cerita td. sejak aku kenal lelaki baru ni, trus trg aku ckp. hati aku mmg dah zero ngn RN.

one day, aku dah boleh bertahan n xsanggup nk tipu hati aku lagi n aku col die.

     me  : awk..buat ape? sy nk gtau sumthing nie.

     RN : ape? bgtau lah cepat. (suara ceria sbb aku col, ak jrg col die)

     me : saya rasa kita kawan jer lah balik. hati sy masih xleh nk suka awk btol2. maafkan saya.

     RN : erm..dah agak da. xpela. bye (suara sedih)

masa itu aku mmg ase bersalah, tapi aku btol2 xleh nk truskan lagi. aku ngn die asenya lam 2bulan jer. masa tu aku mmg sedar yg xsemua persahabatan boleh berubah menjadi cinta. lepas kejadian itu, die dah xnaik bas sekali ngn aku. n aku dgr criter family dia pndah rumah n dia ada col kawan baik aku. n dia maki aku kaw2. dai kate aku pmpaun xsetia n rupanya dia tau yg aku berkawan ngn lelaki baru kat tuisyen sbb lelaki tu satu sekolah ngn die n selalu perli2 die. OMG. truly ak xsgka. tp ak ngn lelaki baru tu pun xlame. kjap jer bkawan.  my second love is when i am f4. hujung thun lagi tau. nak tau? tnggu memoir cinta #2 ok! nak tau aku ade bape exbf. follow r cite nie yer..hehe.

ok. ada smbungan ckit ag. lpas bebrapa tahun. tup3 tiga thun lepas, dia cntact aku balik. ak mmg takut n terkejut. yelah, aku yg bersalah kan. takut r die maki2 aku. tapi Alhamdulillah dia dah maafkan aku. apa yg berlaku antara ktorg dulu tu hny sekadar cinta monyet kan. die dtg berayer umah aku n ktorg jadi kawan balik. tapi skrg dah lost contact pun n aku xtau dah kat mane.

**********************************

p/s : sebelum decide ingin bercinta, fikirlah dulu baik2 betulkah kite mencintai seseorang atau sekadar teman waktu kesunyian?? xsemua persahabatan boleh berubah menjadi cinta ok! adios.


0 peoples gossipping wif me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...