CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, August 27, 2011

memoir cinta #4 ( cinta itu buta)

siapa yg xkecewa jika putus cinta kan. itulah yg aku rasa lepas putus dengan exbf #3. mcm mane aku boleh putus. klik SINI. masa tu baru aku rasa seperti drama2 yg selalu aku tengok lam tv. putus cinta adalah satu perasaan yg mmg tidak boleh digambarkan. betapa sakit n kecewanya. hanya org yg pernah rasa jer tahu mcamane iyer. dan masa itulah muncul seseorang dlm dunia maya yg cuba mengubat hati aku, NL.


*****************************************

hari2 aku ase mcm dah xberguna lagi sejak aku kehilangan #3. setahun aku ngn dia kan. mcm2 kenangan yg pernah kami lalui bersama. bkn mudah utk aku lupekan dia mcm tue saje. tp dah tersurat hubungan kami hny setakat setahun jer. so, aku redha n xpernah menyesal sbb pernah knal dia.

tgah aku kecewa tiba2 aku dapat msg dr seorang lelaki, NL. walaupun aku nie jnis xsuker lyn org xkenal, tp dgn dia aku xtau knapa. aku suke lyn die n aku rase #3 dlm diri NL. truly aku ase hipokrit. sbb xeklas berkwn ngn dia nie. tp masa tue aku mmg sunyi n perlukan teman. bercmpur jgak dgn dendam aku pd #3, jd bila NL kate die suke aku, aku tus terima dia walaupun dlm hati aku lgsung xde perasaan kat die. hny sekadar suker berkawan. bg aku. if aku tinggalkan die nanti, aku puas sbb dpt blas dndm kat lelaki. yer. aku mengaku. aku kejam. n ini semua sbb AM.

me : mcamane awk boleh suke sy sdgkan awk xknal pun sy?
NL : act, sy kenal awk. n sy mmg dah suka sejak pertama kali gmbr awk.
me : gmbr sy?? awk tgok kat mane? ke awk kwn ngn kwn2 sy?
NL : erm.. sy kwn ngn AM. tp awk jgn pk sy mcm die. dulu die pernah tunjuk gmbr awek dia kat sy. gmbr awklah. n minggu lepas, mase sy jumpa dia. sy tny pasal awk n dia kate dah putus ngn awk. n sbb tu lah sy amik no awk senyap2 lam hp die n msg awk. percayerlah. sy serius ngn awk. sy xkn buat awk mcm AM buat.
me : ( shocked gila2) wut??? erm. xpelah. agpun sy dah mlas nk pk pasal dia.

AM xtau hubungan aku ngn NL nie. malah pernah satu hari NL col aku n masa tue AM ada umah dia. aku boleh dgr suara dia n aku ase sebak sgt. sumpah aku rindu nmsih syg dia! tp aku cuba utk buang dia. cuba untuk terima n syg NL walau hakikatnye kdg2 aku sendiri xtau ape perasaan aku pada NL nie. ktorg mmg xpernah berjumpa tp aku pernah hntr gmbar aku pd dia n dia pun email gmbr dia kat aku. ok lah dia. not bad. kdg2 aku xpercyer knapa lah die leh suka aku padahal dia ada rupa. malah dia juga belajar kat kolej swasta kat trengganu.

NL : awk tau. kat kelas sy ada seorang pmpuan sebijik muka awk. sy selalu tgok dia sbb terbygkan awk..
me : iyer? erm.. xsuker r sy mcm tue. mesti awk suka die lak kan lame nanti2
NL : ish awk nie. ke situ plak. xdelah. tp pmpuan tue pun perasan ingat sy suka dia. haha. tp sy dah gtau die, muke dia cm awek sy. don wori ek
me : yela tue. kalau awk suka die pun. suka hati awk lah.

lame2 aku sdar aku dah mula cemburu. itu mungkin menunjukkan yg aku dah mula syg kat NL ni. maybe. lam sebulan kemudian, awal tahun 2006. aku dpt tawaran ke PLKN. aku anggap ini pertolongan Tuhan untuk aku agar bz dan dpt lupekan AM. walaupun aku sudah dgn NL, tp cinta aku mmg masih untuk AM. n mase tue aku xtau bile aku hilang. 

mase kat PLKN. setiap hjung minggu akan dpt HP. n NL mmg akan col aku. every weekend mmg aku akan bergayut jer ngn die. n aku juga akui, yg aku ade berkenan kat seorang lelaki kat c2. sgt cute. he is my exbf #5. haha. tp aku still ngn NL. malah   lelaki cute itu xtau pun aku suke die. smpai r one weekend tue. 

NL langsung xcol aku. aku hairan. aku topup n col die, tp xangkat. aku mmg dah ase cuak n bengang. aku msg xrep. lam kelapa aku dah pk mcm2. keesokkannya, die msg n bgtau xde kedit. aku xleh trima alasan die. selame nie if xde kedit, dia akn col public. tp die kate syiling pun xde. xpe byk dgr alasan, aku mintak putus. n truly aku xde ase sdih lgsung. mgkin sbb aku mmg xpernah cintakan die.

kdg2 aku pk, aku mmg kejam. maybe die ade sebab2 tertentu kan. tp xpelah. drpd aku trus carry on hubungan yg hipokrit itu baek aku putuskan saja. n aku mmg dah xdgr khabar die smpai skrg. hope die ok n xbencikan aku.

****************************************
p/s : jgn terburu2 menerima cinta krn kdg2 perasaan yg kite rase cinta itu sebenarnya bkn cinta tp hanya ingin memiliki n ubat waktu ksunyian shj. sekian.



0 peoples gossipping wif me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...