CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, September 24, 2011

ATUK ku admitted lagi!

salam n selamat pg kawan2.

skrg nie, aku agk bz ckit sbb atuk aku ada kat hospital. so, setiap tengahari n ptg waktu melawat, kami akan lawat die r. xde sape yg teman die sebab die duk wad CCU. nk type pun ase cuak ok! wad tue tempat org sakit jntung kronik jer. yes. i admit. atuk aku sakit jntung. doktor cakap jantung dia tersumbat.

actually, aku xpernah kot citer pasal atuk aku nie. die atuk 'kandung' aku. which is ayah kandung ayah aku la. die cerai ngn arwah nek aku masa ayah aku kecik lagi. so, sbb tue lah kami xbrape rapat sgt. aku lagi rapat ngn arwah atuk 'tiri' aku. erm. rindu plak kat arwah 2 org tue. doakanlah AL-Fatihah wat dorg ek. tapi lam beberapa tahun lepas kot. hubungan kita jadi rapat balik.

lepas bercerai ngn arwah nenek, nenek jaga ayah aku. n kawin lain tp xde anak. atuk aku pun kawin lain. dpt 2 org anak lelaki lagi n then cerai balik. lepas tue, die tinggal r berdua ngn anak sulung dia. rumah dia xde jauh mana ngn ktorg tp maybe sbb die xjage ayah so jadi xrapat kan. tp lam 5 tahun lpas kot, ayah selalu pg lawat die. ye lah. walau apa pun ttp anak n ayah kan. n then pak sedara aku yg tinggal ngn atuk nie, meninggal dlm kemalangan. so, bini n anak die balik r umah parent die kan. tinggallah atuk aku sorg2 kat umah.

fyi, atuk aku dah 74 tahun. so, family ktorg r yg jaga die skrg. boleh dikatakan hari2 dia dtg umah kami. mkn tengahari. ptg die balik lak. ktorg dah selalu ajak die tinggal cni, tp die xnk. ktorg bmbang sbb die da tua. jln pun xlarat. naik motor pun slow2. tp yelah. die dah biase duk sorg2. agpun die ada binatang peliharaan banyk, kebun buah-buahan lagi. if die tinggal, sape nk jage kan.

oh, pjg gile aku melalut. padahal nk citer yg die masuk sepital jer. atuk aku nie selame nie sihat jer. tibe2 3 hari lepas, die nak keluar umah. biaselah g kedai n dtg cni. tp motor die wat hal. xleh start. n die tolak motor die dr rumah smpai bengkel. jauh ok. smpai kedai, die rase pening n pnat sgt. bile motor dah ok. die bawak r. smpai separuh jln die stop sbb pening. n then trus die jtuh n motor hempap die. Alhamdulillah, die ok.

tp bile masuk hospital. dr. cakap jntung die tersumbat. ktorg mmg terkejutlah. tp syukurlah kan sbb atuk aku ok jer. papepun die cepat sembuh. maybe lepas nie. ktorg paksa die duk ngn ktorg kot. sapelah nk jage binatang die tue kan. erm...

update: baru dpt berita yg atuk aku dah dipindahkan dari wad CCU ke wad 8 Selatan. Alhamduliilah.tp wad tue bahaya gk. adeh...

0 peoples gossipping wif me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...