CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 20, 2011

gadis berpayung pink

salam frens....

 comel tak payung kat atas? ok. abaikan. aku nie jnis perfectionist. which is if i go somewhere, aku akan pastikan semua brg yg diperlukan mesti aku bawak. thats why kengkadang ayah aku selalu perli, nak pg 2 hari bwk beg mcm 2 bulan. ah. diam! maybe sbb aku tak minat pinjam brg org kot. 

so, bagi aku payung adalah satu benda yang SANGAT penting untuk pejalan kaki mcm aku. untuk berteduh dari panas n hujan kan. sape yg xde payung bagi aku sgt LOSER or kedekutlah. motif ko tak nak beli?? actually ni kisah masa belajar kat Uni dulu lah. and lupe jgak, untuk prmpuan jgak. lelaki ape peduli panas n hujan kan. belasah aje! 

masa aku kat upsi dulu. baru2 masuk lah. aku dapat satu payung cop upsi. warna grey. semua dptlah. tp aku mesti nk lebih. so, mak aku bg lagi aku satu lagi. warna pink cam gmbr kat atas. cantik sgt! tp xde cop papelah. aku bukan apa. if kita ada dua, bila ada manusia yg meminjam satu. time kita nak guna, kita still ada satu ag kan. biasalah manusia nie, kgkadang. pinjam brg org wat mcm harta sendiri. ye x? iyer....

aku mmg syg kat payung pink tue sbb kuat n tebal. setakat angin2 mmg xtumbang ah. masa sem 2, aku balik kg. cuti study week and aku tinggallah payung tue. housemate aku ada jer yg xbalik. bila aku dtg, payung tue hilang. aku tanya rumet aku, die kate tak tahu n maybe ade houseate pinjam. aku pulak jnis manusia yg tak suke bertanya pada org yg mmg salah. tah r kenapa. aku tak suka tgok muka org bersalah yg kelu tak reti nk jawab n cuba menipu aku. sgt2 xsuka. sbb tue contoh r kan. if hilang brg n aku mmg yakin someone curi, aku tak kan pg tanya depan2. either aku perli jauh2 or suh org laen tanya. nak aku pergi tnye dpn2 mmg x r. aku tak suka tgok muka pesalah yg cuba untuk menipu. TAK SUKA!

sbb tue r ramai yg buat salah ngn aku berlagak cool jer dpn aku. dia ingat aku tak tahu kan. n dia ingat selagi aku layan dia ckp2, aku xmarah. hello! aku just xnak aibkan ko ngn ckp dpan2 yg mmg comfirm ko akan terkelu xtau nak jwb ape. opss.. dah terbabas. ok. smbung cerit payung. 

lepas payung tue hilang, aku mmg bengang r. aku selalu ckp sgsorg lam umah like, 

" mana r payung pink aku. hari tue ada. sape r amik xreti pulangkan nie" 

aku ckp tue dpn sume housemate, cmfirm slh sorg gunekan, xkn org rumah lain dtg amik payung aku kan. so, one day tetiba ada satu payung lutsinar warna hijau muncul lam umah. masa tue lak aku mmg nak gune payung, aku tanya bdak umah sume tak tahu. so, dgn bangganya aku ckp.

" kalau korg suma xtau payung sape. maybe org yg amik payung pink aku hari tue hntar kot. ganti kan."

hahaha. serius payunt tue comel. mcm gmbr kat bawah. tp warna hijau.


bila aku dah sem 5 kot. aku jeles betol org lain sume pakai payung yg boleh patah n masuk lam beg. aku plak aku kena pegang manjang. so, aku pg cari payung lagi. kali nie aku beli yg jnis dlm botol g2. sumpah cute. ramai org suka. hehe. lain dr yg lain katanya.

comel x? lebih kurang cenggitulah aku beli. wajib pink. hehe. tp sgt sedih sbb besi dia xkuat. rm10 je kan. angin kuat ckit jer terus senget2. geram giler ase. time panas boleh r die. so, masa tue aku ada 3 payung. grey, hijau n pink. sonok ok! boleh matvh ikut baju. haha. tp malang xberbau. nak2 hujung sem. payung pink tue rosak. besi patah. n yg hijau lak terkoyak ckit kat bdn die. tinggallah yg grey cop upsi tue jer. n aku gune yg tue jelah sbb dah nak hbis sem kan.

one day tue, nak dkt cuti dah nie. aku nak pg hntar tesis. aku pg kedai dulu dpn uni, print sume kan. tiba2 bila dah siap sume. HUJAN ok! omg. sumpah aku cuak. nak pg ke bilik lecturer untuk hntr tesis mmg memerlukan payung. kalau x, mmg basah kuyup lah tesis ok. aku dah terpikir2, nak buat cane. nak beli payung? haish. nak duk cni, cam seminggu jer ag. tunggu punyer tunggu ttp hujan xberhenti. so. last choice












beli lagi PAYUNG.. =='


aiseyman. terbang rm15. semata2 demi tesis. yp yg nie cntik. bercorak2 n leh patahkan gk. sejak aku gune hari tue. aku simpan jer dlm beg smpai skrg. mmg xgunelah. tapi sekarang, payung yg cam lam botol tue dah keluar jnis mcm2 kan. ada bentuk bunga, pensillah. sirius terpikat. tp xnk r beli ag. pink bercorak tue masih elok lagi dlm simpanan. thansk 4 reading entry melalut. huhu

p/s " semua gmbr adalah digoogle. tuan blog xminat sgt bergmbr. padahal camera rosak. hp lak 3.5mp jer. sadis.  ok bye. :)

0 peoples gossipping wif me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...