CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, March 19, 2012

TTM #2 ( cinta KONGSI)


tahun ni aku bakal menghadapi UPSR. kalau boleh aku xnak da terjebak ngn feeling cinta2 ni. lagipun RI ( TTM #1) dah xda. aku pun xtau da bile boleh jumpa dia. kelakar lak bila fikir yg betapa aku suka dia, dari drjah 3 lagi tp xda sape yg tau. biarlah harap dia berbahagia. skrg ni aku perlu fokus pada UPSR.

"ok kelas. ni ada seorang pelajar baru yg masuk kelas awak. nama dia AF. harap semua boleh berkawan dgn dia yer"

aku pandang jer AF nie, trus berkenan. haha. biaselakan pelajar baru. handsome lak tue. mmg ramai peminat la. comfirm! kat sekolah, aku rapat ngn Rin n Ida. kami nie mmg rapat. n yg kelakar, kami sama2 suka kat AF. siap berjnji nak berkongsi lagi. xnk rebut2. rela bermadu r konon... serius ase kelakar. aku pustakawan n rin n ida pengawas sekolah. time cikgu xda, aku selalu jer ikut mereka g jaga kelas. n kami  selalu pg jage kelas adik AF. selalu r buat2 baik. bakal adik ipar kan. heee


mulanya AF ni agak sombonglah. mmg aku xberani nk tgur die. tp sejak exam pertama, kami dah dilatih utk exam lam dewan cm UPSR. duduk ikut no. giliran terus. aku mmg terkejut sbb tmpat duduk AF sebelah kiri aku jer. shock! tp hepi giler. hehe. rin n ida selalu r dtg lepak2 kat aku sbb dekat ngn AF kan. huhu. actually mmg ramai yg suka AF ni tp paling ketara kami ber3 n ade sorg ag kwn, NI. pernah sekali ida hntr surat cinta kat AF n boleh dia bg kat cikgu. mmg malu gile ida. sejak hari tue, ida berdendam ngn AF ni.

AF : mira, nati kertas jwpn letak tepi kiri yer. aku nak tiru. boleh kan?
me : hah? boleh2. (senyum)

hepi sgt rasa. sjk hari tu kami dah jd kawan. mmg aku perasan ada yg xsuke. tp aku apa peduli. satu hari tue, masa meeting pustakawan, aku terkuejut bila dpt tau yg AF join pustakawan. mmg ramai yg perli aku, sbb mmg ramai tau aku suke AF ni. tp aku berlagak biase jer. tp sjak da same2 jd pustakawan nie, kami  jd makin rapat tp sbgai kawan je la. aku pun da selesa mcm nie ngn dia.

dlm pertengahan tahun, aku masuk tuisyen dkt kbg kerian. ada r aku citer kat kgkwn. minggu seterusnya aku terkejut bila tgok AF masuk tuisyen sama ngn aku. sekelas pulak tue. dlm hati rasa jgak cm die nie ekori aku je kan. tp bila pk balik, xlogik2. kat tuisyen pun, die xtegur aku. kami kwn biase smpai lah hbis drjh 6 kemudian terputus hubungan.

************************************

masuk ting 1. masa ondeway nk g sekolah, aku ternmpak AF nie dlm sbuah kereta. aku pndg die n die pndg aku. kami hny senyum2 jer. akhirnya aku tau yg kakak die sekolah sekali ngn aku. tp aku xpernah r nk pg tegur kakak die ke ape. just terkejut r, sbb da lame xtgok die kan. die sekolah mane pun aku xtau. dlm hati berharap gk agar dpt jumpa die lagi. tp xtaulah kan bila.

5 tahun berlalu. habis SPM, aku dpt pg PLKN. seminggu selepas pulang dr plkn, aku keluar jumpe kwn.  masa kat pekan tggu mak aku dtg amik, ade sorg laki hmpiri aku. mulanya aku takut tp berdebar jgak sbb laki tue hensem rupa2 nya AF. kami bertukar no hp n masa tu aku rasa, dah tiba masa aku ngurat die balik. tp malangnya dr sms die, aku mcm dpt agak yg die xnk kapel. tp aku hepi jgak sbb die masih ingat aku n nama penuh aku walaupun dah 5 tahun lebih xjumpa.

masa reunion, aku jmput die join. mulanya die xnk sbb die mmg da lame xcontact kwn2 sek rendah nie. tp aku ajak jgak die. hari reunion tue, aku keluar jemput die sbb die xberani nk masuk. kwn2 mmg pelik, dorg pk kami pasangan. tp aku gelak je r. dlm mjlis tu pun, kami duk jauh n aku perasan die tgok2 aku tp aku ignore jelah. agpun da jelas yg die xnk aku kan. aku dah give up. mlas nk taruh harapan ag kat die. aku pun dah xberhubung ngn dia.

****************************

then, aku dpt masuk matrik. kat sane aku jmpa n kapel ngn en.arif kan. hbis matrik, aku  masuk UPSI. n masa tue ade r sorg lelaki asyik msg n col2 aku. lama2 aku selidik, aku dpt tau lelaki itu kwn AF nie. menurut die, AF nie rakam aku masa reunion dulu. aku pun xtau r die rakam aku tgah makan ke ape kan. lama2 AF sendiri contact aku. die cakap die sebenarnya da lama suka aku. aku terkejut tp.... segalanya dah terlambat. mmg aku hepi dgr pengakuan die tp aku dah bahagia ngn en.arif kan. aku anggap kami ditakdirkan jd kawan je lah.

p/s : aku da pernah citer pasal AF ni dlm memoir cinta #6.  skrg nie, aku pun da lame xberhubung ngn die. :)

0 peoples gossipping wif me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...