CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, June 20, 2012

#1 rombongan sekolah ke Shah Alam

salam frens...

sejak bekerjaya mmg aku teramat bz. padahal xde keje sgt pun kan. tp hari ni mmg letih. yg tue next time story lah kalau aku ingat. kali ni aku nk story pasal aku ikut rombongan sekolah weekend lepas. last minute ade student ajak n aku trus 'tgok la dulu" padahal dlm hati mmg nak. haha.

*********************

pukul 7 pagi berkumpul kat sekolah n dlm 7.30pg bertolak. sbb first time, aku mmg teruja gak la. ade 4 org guru n 37 org pelajar yg join. so, mmg pg satu bas jer. berhenti makan kat RnR mane tah. masa tu dah pukul 11 pg. dah nk smpai pun. aku ngn kak ros terus makan nasi cmpur. semangat x? tp nasib baek aku makannn...

4 jam tepat perjalanan dari sekolah. pukul 11.30 pg smpai kat PPAS. tau apa itu? perpustakaan perbadanan awam selangor ataupun perpustakaan tun raja uda.



mmg besar, terpegun aku.

ktorg masuk dalam bilik taklimat. dgr taklimat cmtu n mmg tertarik la dgn konsep n daya tarikan kat library ni. die lebih pada santai n dekat ngn hidupan bkn skema cm library laen2.

aku amik dr tingat 3 kot. cntik kan? colourfull.



nie ruang santai. ade tv, sofa, kusi meja, karpet. leh baring2 ok tp xde rak buku.
bgus utk buat homework n discussion. on9 pun free....



nie plak setiap tingkat ada. utk yg nk study tnpa aircond. rasa angin jer cni.
penuh plak ngn pkok2. mcm duk taman lah lebih kurang.


nie plak kawasan menunggu utk masuk tayangan 3D n 6D.
malanganya masa aku dtg, 6D ada prob so leh masuk 3D jer. frust! huhu

google nie. XD/6D punyer. hanya rm10 utk 6 minit asenye.


dari aras 1. leh turun ke bawah cmtu. ada tasik. n sebelah tu ade cafe.

kat ground floor. ade gym ok. tue student2 tgah tgok abg c2 buat.

ni kat dlm zon knk2. sgt colourfull. menarik giler!!!!
ada anak nanti, cmfirm nk bwk dtg cni.

gmbr dari dlm tandas. bersih. cikgu yg malu tpaksa amik gmbr dlm tanda jer.sedinhya/huhuhuh

cafe.

luar library, kat tasik. aku kat cafe masa ni.

duduk cni smpai pukul 2.30ptg. lepas tue trus gerak g BUKIT CERAKAH. aim masa tu nk g masuk rumah 4 musim jer. almaklumlah, aku bwk budak2 felda. dorg dah biase ngn hutan2. mcm xkene tmpt jer bwk g cni.huhuhu.

tgh tgu bas. masa ni ade tourist dtg tegur aku. nasib baek die punyer english sng fhm.leh r aku jwb ckit2. kalu x malu kat student. hahaha



dlm rumah 4 musim. musim summer tp sejuk gk. cntik giler !!!!!


bibir jd biru amik gmbr lam ni. tah hape2.

keluar dari cni 4.30 asenyer. pg solat n salin baju kat masjid besar SHAH ALAM.
masa tue ade someone dtg nk jumpe aku tau. teka sape? hahahha.
dari masjid pukul 5.30ptg. terus gerak g SACC mall, PKNS sume tue. student nk shopping. oh,ya! tahukah anda, kami xstop lunch??? kesian student lapar. nasib baek aku dah makan nasi cmpur ngn kak ros. mostly student makan roti jer time tu.

tadaa...smpai trus aku g mkn NANDO'S. first time ok. order pun someone tue yg order. aku telan jer sume. xde hal. bg aku xsedap sgt.boleh r jrg2.hehee. siapakan someone itu?

tadaa.....en.arif la. mlas nak rotate.huhu/

pukul 7 berkumpul n terus balik. stop solat kat rnr n beli makanan ringan jap lam setengah jam. n terus gerak ke selancar.
aku mmg tido jer atas bas tue smbil smbg2 ngn cikgu laen. smpai pkul 12 mlm. 4 jam jgak r lebih kurang. balik rumah, salin bju terus zzzz...
penat okeyh!

p/s: dpt rm25 utk makan...huhuhu. nk join ag!



0 peoples gossipping wif me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...