CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, August 30, 2012

MARY KAY..smile skin.

"ORANG YG CANTIK, AKAN INGIN LEBIH CANTIK,
ORANG YG MALAS CNTIK AKAN TERUS MALAS..."

u may say anything tp inilah yg ku perhatikan selalu. org yg kita tgok cntik, mesti akan selalu teruja atau ingin sentiasa tmbah kecantikan dia. tp org yg xcntik atau malas bersiap ni akan tertus malas. pelik bukan!! sepatutnya org yg xcntik la harus jd rajin. tp dah mmg lumrah manusia. 

assalamualaikum.. best x muqadimah aku di atas?? itu adalah muqadimmah selamat agar apa yg aku buat seminggu b4 hari raya hr tue tidk dibebelkan oleh family n en.bf.huhuhu. pandai x aku???

setelah setahun lebh bersama HADA LABO. akhirnya aku telah berrrrrrrrpindah lagi ke skin care baru. korg mesti boleh agak kan apa produk baru aku pakai tue. yes. MARY KAY. aku tukar bkn sbb hada labo dah xelok bg aku. tp mcm aku ckp kat atas. aku nak lebih... jd aku cari yg lebih better. but still hada labo is good. utk pelajar universiti, ku suggestkan hada labo jer...huhu..reasonable price.. 150++ jer one set kan. tp mcm entry lepas, aku xsuke die punyer krim pelembap jer. sb muka aku normal to oily. so, bile pakai jd oily lah. thas why aku pakai cleanser n toner jer. mmg very good but still aku nak kan produk yg krim die sesuai dgn muka aku.

hari tue terfikir nk amik MAC punyer kri. kwn suggest bagus. 100++ asenya. tp aku hold dulu. smpailah one night ade kwn ajak aku pergi rumah kwn die n try produk mary kay. kwn aku ni ade jeragat n die nk beli treatment set mary kay. so, aku pun pg lah. aku pun ape ag test semua produk die n i feel good. ceh, maklum la duit dah berkepuk masuk.. n paling best, one set die termasuk masker. mmg aku suke n da lame cari masker jnis tube nie. but good product of cos come wit good price r kan. 

MARY KAY ade 4 set.. treatment,  normal, dry n oily. die bg test normal dulu n dr c2 die akan suggest either kite amik treatment dulu (if muka gatal2) or oily ( kulit jd kering) , dry (kulit jd berminya) or normal ( ok, just like me) or boleh jer cmpur2. after test tu, muka aku sesuai normal jer. selain tu, mary kay ada brg makeup jgak. aku try jgak semua like foundation, lipstik, blusher n etc. after 4 hari baru aku decide nak amik ape n terus pg amik kat segamat.huhuhu. good bye mydear hada labo. :)

welcome my botanical effect skin care. 
aku pakai set 2 iaitu normal. dr kiri, mask, cleanser, hydrate n toner. 

yes. yg sgt membuat aku tertarik kerana poduk ini botanical ok. xde bau, rasa n wrna. mcm hada labo jgak. kulit aku mmg sensitif dgn bhn2 kimia. mmg aku kena pakai produk yg free dgn bhn kimia. cuma produk mcm ni satu je r, either muka korg maintain mcm biasa or makin ok. tp die xkan akan jd lebig truk. except kalau pakai treatment set. die akan keluarkn dulu benda2 xelok dlm muka. kalau dah nama aku mesti ada bhn smpingan aku belikan..hehe. 
foundation. sgt best. ringan n smooth. kecik je tue. 29 ml tp hrga. nangis...
tp aku tmbah lagi. adoi..

lip mask. sgt2 kcik jgak. 8g jer.. besar jri hantu jer.

berapa byak agak aku habis??? tp xpelah berbaloi aku rasa. untuk yg dah bekerja boleh r cuba yer. yg belum, boleh simpan angan2 dr skrg yer. yg jual kata leh berthan 6-7 bulan baru hbis semua bnde2 ni. btol ke x. wallahulam lah. mesti nak tau brapa aku hbis kan.??? jom kira.

cleanser : rm68
toner : m68
masker : rm80
hydrate : rm80
foundation : rm70
lip masker : rm45
  
total : rm411..nangis...

satu set skin care rm296. boleh beli satu-satu or satu set. tp yg aku xberkenan. hrga die fix. patutnya kalau beli 1 set, dpt r potongan kan. cara bayaran pun sama. cash sekali gus 411. nak byar bulan2 pun boleh. die bg aku 4 bulan. so, lbh krg 100 sebulan. but still 411. plik x?? cmfirm1 aku amik byr bulan2. kalau die bg 380 if cash, aku byr cash dah. aku pun xfhm konsep die cmne. so, kalau nk beli, cari lah org ahli die. kalau g kedai, myb kena cash kan.

mulanya aku nk pakai after raya. mana tau kan. tbe2 muka aku jd teruk. dah r da nk dkt raya. tp aku ni jnis manusia xsabar. so, aku pakai jer stat seminggu b4 raya tue. Alhamdulillah, ok jer. xde mslh. foundation die kan best. berseri jer ase muka. muka pun ase segar. pori2 pun makin kecil n aku rasa aku xmelabur dgn salahlah. so, selamat mencuba yer. nk tau lebh lnjut. email me. tp aku bkn penjual yer. aku kgsi jer.

selamat hari raya. 

thanks 4 reading.






17 peoples gossipping wif me:

cik nana said...

untungg nyee kulit dah memang flawless. mesti best pakai ape2 pun okay. jelly tau. hee

pencintabumi said...

bru nk cuba mary kay. tp tgh cr dealer yg tdekat. dkt sgmat ad ke? boleh emel x?

nurul_2707@yahoo.com

miera pinky said...

sori bru perasan. sy pun beli dgn org segamat. nati sy email

Adah Sweet said...

Akk pn nk try juga ni..kt mna ye dealer dye..klu area segamat..leh thu x..

Shida said...

Boleh email no dealer mary kay sgmt tak?...tringin nkcube... adishafr1@gmail.com

scha haneyra said...

salam.. kalau sape2 nak try product Mary Kay ni boleh contact sy... 0124724557(sha)
actually Mary Kay xde kedai,cuma boleh beli melalui dealer sahaja..
Cik MIERA PINKY, klu beli dgn sy ada diskaun + free gift lg...hehe...

Aziera Salim said...

Produk mary kay ni ad trial set x ? Nak cuba,tp x thu nak beli dekat mana.

farrah said...

uolss bley join kelas kecantikan mary kay secara percuma dan mencuba sndiri produk mary kay..bley hubungi saya 0123046831 (fara)..utk area tangkak, segamat, muar.. tq :-)

Aini Fahmi said...

Bole pm sy utk dapatkan facial percuma dr mary kay beserta spa tangan dan basic make up secara PERCUMAAAA 0197294588

Aini Fahmi said...

Bole pm sy utk dapatkan facial percuma dr mary kay beserta spa tangan dan basic make up secara PERCUMAAAA 0197294588

Aini Fahmi said...

Bole pm sy utk dapatkan facial percuma dr mary kay beserta spa tangan dan basic make up secara PERCUMAAAA 0197294588

Meja Solek said...

Area muar, ledang, batu pahat boleh contact sy 0137964559 (Jannah Ali) utk FREE skincare class dgn produk skincare..

ieta said...

Pakai lagi ke mary kay?

Shida Mohamed said...

Saya mary kay beauty consultant.. Boleh Whatsapp 0135825353 untuk rundingan atau nk cuba produk secara percuma

Shida Mohamed said...

Saya mary kay beauty consultant.. Boleh Whatsapp 0135825353 untuk rundingan atau nk cuba produk secara percuma

cik nurul said...

saya ingin jual botanical efects f2 sebab xssuai dgn saya..bru guna 3minggu..content 80% lagi.. rm 160 trmsk pos( normal rm314)..brminat whtsapp sya..0124645796

Shasha said...

Salam saya ada nak letgo set sensitive mary kay. Cleanser botanical, oil-free hydrate gel, anti acne spot solution. Banyak lagi dlm dia. Nak letgo murah2. Baru je beli, dah beli baru tahu sy sbnrnya ada allergic mkn bukan problem kulit. Beli rm200++. Nak letgo semua item rm110 inc pos. Contact sy 012-7936875. Utk yg nk cuba dlu nk tgok pmulaan serasi ke tak ngn skin boleh try set ni dlu. Tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...