CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 18, 2012

bad..bad..bad day.

3 hari bercuti, aku pg KL, hbiskan masa wif my bestie zmn sekolah dulu n en.arif. serius! duit mengalir mcm air. padahal aku beli 4 helai bju jer. beg netbook satu. hadiah kwn kawen ag. erk...yelah tue. tp aku rasa bosan dah. pg KL, jalan2 dlm bndr jer. shopping complex, wayang, karoke. kalau jrg2 mcm ok la kan. kalau dah selalu sgt, ase bosan. jgn smpai aku muak sdh. kalau mkn, kalau hari2 aku mkn, bile dha muak, mmg amik masa untuk aku mkn balik tau.ok. yg tue aku cerita next entry. ni aku nak mngamuk about students.

smlm tdo lewat, so hari ni pg sekolah mmg ting tong lah. not only me lah. sb cikgu2 yg pg Langkawi pun smpai kul 6.30pg td. ko imagine r kan cemana suasana sekolah hr nie. semua ting tong. tp xpe, aku still boleh mengajar lagikan. masuk waktu 1.20tghari, aku dah tgok jadual. OMG. kelas 2 harmoni which is kelas pling hujung. dah r aku ngajar BM kan. korg imagine lah kan. sejak 3 minggu lepas ag, perangai dorg ni makin menjadi2. tp selama ni aku still bersabar but sorry3..not for today ok.

aku ni, buat kelas kat makmal bahasa, semata2 nak dorg sejuk. sbb bilik ni ade aircond. but still ade yg xmsuk, msuk lmbt. phtu boleh pertikai lagi. bengang2 bile aku suruh tulis. smpai aku jd fedup. dorg mmg kurang ajar. aku pun xtau dah nk wat cane. nk lempang, n sepak. susah r kan anak2 org ni. kalau anak aku, dah lama kot aku tibai. tgah2 menulis boleh pulak die cakap.

"sy masuk kelas ni kesian kat cikgu jer. mengadu situ mengadu sini if sy xmasuk"

"ape bende lah cikgu suruh sy tulis2 ni.  xmasuk pun lam otak sy. buat penat sy tulis jer."

"sy malas r belaja. nape r bapak sy hntr sy sekolah. serabut lah"

agak2 korg hangin x??hangin ?? serius aku hangin. tu baru ckit aku tulis. byk ag. kdg2 aku mlas layan. aku biar jer. ie nk keluar kelas ke. die nk g mane ke. lantaklah. tp bile pk balik, tanggungjawab sebagai guru ni. aku xboleh. au ase bersalah, if time mengajar. ada pelajar berkeliaran ag kat luar. ase mcm xbest tau. sape cikgu mungkin fhm r kot. kite terikat dgn tnggungjawab kan. kdg2 aku terpaksa berkejar ngn dorg suh masuk kelas. tp smpai bile kan? xlaraat r aku...serius..

hari ni aku mmg mengamuk. smpai seberang bangunan aku jerit. tp dorg relax jer. siap dtg duk sebeblah aku n tukar topik ckp bende lain lak. tp jnis aku mmg cpt cool. bile die dha buat kerja n tny bende lain, aku ok r. smpai kdg2 cikgu lain plik. td aku terjerit2 kat si F tue. las bbrp mint, leh jer duk sebelah die, smbang2... pffft. serius xfhm ngn diri sendiri.xpelah selagi aku boleh bersabar, aku BERSABAR..

terjun lam tasik ni baru tau

0 peoples gossipping wif me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...