CLICK HERE FOR FREE BLOG LAYOUTS, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, September 6, 2012

time tidoo, plis jangan........


disebabkan aku suka tido aka mmg hobi aku tido lah. so, aku nak kongsi bende yg korg perlu elak ketika tido. untuk renungan bersama. cek it out...

1. Jangan memakai jam tangan ketika tidur.

Mungkin ada di antara korang yang terlupa untuk membuka jam tangan yang korang pakai sebelum tidur. Sebenarnya jam tangan boleh mengeluarkan radioaktif. Walaupun jumlahnya tidak banyak, sedikit sebanyak ia memberikan kesan yang negatif terhadap kesihatan anda.

~ yg nie mmg aku x buat. balik sekolah, mmg wajib aku bukak jam n letak lam almari.. lepas tue trus mandi. xkan nk pakai jam time mandi kan..LULUS.

2. Jangan tidur dengan handphone di sisi anda.

Para saintis percaya bahawa, jika kita meletakkan telefon bimbit bersebelahan anda ketika tidur, ia akan mengeluarkan sejenis gelombang yang boleh membahayakan kesihatan anda. Walaupun ada yang berbuat demikian kerana untuk dijadikan sebagai alat penggera. Kalau boleh elakkan.

~erk.. boleh tau jarak x? haha. aku mmg jdkan fon sbg penggera. adakah lepas ni kne beli jam loceng??oh, no. so oldschool. :p ok2. nati aku cari jam yg comel2...

cute jgak kan? tp pattern biase da ni

wah...yg ni unik.. comel gk.. sape nk tolong hadiahkan???hahah


3. Jangan tidur dengan muka yang bermekap.

Jika anda tidur dengan muka yang bermekap, ia sebenarnya mendatangkan kesan dalam kualiti tidur anda kerana, muka kita tidak rasa selesa dengan mekap yang belum lagi tertanggal. Selain daripada itu, ia juga menghalang kulit muka anda untuk bernafas dan mendapatkan pengaliran udara yang sepatutnya ketika tidur. Oleh itu, tanggalkan mekap sebelum tidur.

~yg nie mmg aku elakkan sb muka akan naik jerawat. tetapi kdg2 terbabasss jgak. kalau penat sgt kan, balik jer, bukak baju n terus zzz..bgun jer mesti menyesal. tp jrg sgt3 r aku wat cmni. biase aku akan gagahkan jgak diri untuk bersihkan makeup...


4. Jangan tidur dengan memakai coli.

Hal ini juga penting kerana pakar kesihatan di luar negara mengesahkan bahawa mana-mana wanita yang memakai coli ketika tidur berisiko tinggi untuk menghidap kanser payudara. Memakai coli lebih dari 12 jam juga tidak baik untuk kesihatan wanita.

~yg nie pun satu hal. aku mmg jnis pelupa. biase mlm2 aku pakai sb aku keluar jgak tgok tv kat ruang tamu kan. wpun semua pmpuan tp aku ttp malu..huhu. bile baring je nk tdo, xingat gsung nk bukak n trus tertido. lps ni mmg kne selalu ingat lah.

5. Jangan tidur dengan memakai seluar dalam.

Ini untuk kaum lelaki khususnya. Pakailah seluar yang longgar dan tidak terlalu ketat semasa tidur.

~erk.. yg nie mmg aku masih xleh buat kot. dulu masa kat u mmg ade kwn aku yg cukup disiplin. b4 tdo mmg die bukak atas bawah. but nope for me. bcos?? aku jnis pakai pyjama yg dress tnpe seluar. like bju kelawar or tshirt labuh smpai lutut. xkan xnk pakai panties kot??? bahaya3 if terselak. except aku pakai seluar pjg. leh r bukak.. cmne yer??

comel gk kan. ade jual CNI. tp indo r.


6. Jangan tidur tanpa seurat benang.

Ia juga mengelakkan diri kita daripada tercedera ketika tidur bagi yang agresif cara tidurnya. Selain itu, ia juga sebagai persediaan untuk menghadapi kecemasan.

~haish.. ade ke org tdo bogel ni? paling minima pun..tu pun if panas. aku pakai singlet n shorts. 


0 peoples gossipping wif me:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...